Spring til indhold

DAGROFA

Dagrofa FoodService har i mange år benyttet VAX-platformen til udveksling af elektroniske dokumenter.

Dagrofa Foodservice er markedsleder inden for levering til hoteller og kantiner, og de leverer herudover til mange forskellige kundesegmenter – fra den lokale café til prisvindende Michelin-restauranter. Dagrofa Foodservice prioriterer at have en dyb indsigt i kundernes behov og et tæt samarbejde med leverandører og specialistselskaber, hvilket betyder, at Dagrofa Foodservice kan tilbyde mere end 30.000 unikke varenumre inden for alle varegrupper.

Alle vores virksomheder er tilknyttet servicen, ligesom en lang række af vores kunder og leverandører benytter sig af NemHandel. Vi har et godt overblik over vores udeståender, da vi hurtigt kan se, om vores samarbejdspartnere har modtaget og betalt fakturaerne.

René Hornslev

OVERSKRIFT

For at standardisere interfaces til de forskellige ERPsystemer, blev der udviklet et ordre- og fakturaformat baseret på den kommende CEN-standard, der anvendes i den internationale Peppol-platform. Dette format implementeres i de respektive ERP-systemer. I VAX Integrator konverteres dette format til henholdsvis OIOUBL eller EDIFACT afhængig af, hvad den enkelte modtager ønsker. Kan modtager ikke modtage elektroniske dokumenter, konverteres dokumentet til pdf og sendes via e-mail.

ERP-systemerne er samtidig koblet til dokumentarkivet i VAX Integrator, således at samtlige afsendte og modtagne dokumenter arkiveres heri. Der er endvidere udviklet en monitor, der løbende monitorerer ind- og udadgående dokumenter, så der løbende findes en oversigt over status på modtagne og afsendte dokumenter.

Dagrofa FoodService anvender såvel EDIFACT som OIOUBL og benytter flere operatører og løsninger på området. Der benyttes samtidig forskellige ERP-løsninger i de enkelte selskaber i koncernen. De ønskede at optimere og effektivisere udvekslingen af de mange forskellige formater via flere operatører samt standardisere interfaces til de forskellige ERP-systemer.

Da det er vigtigt, at ordre og faktura bliver afleveret til tiden til visse leverandører og kunder, var der behov for at have et tidstro overblik over behandling og aflevering af dokumenterne. Dagrofa Foodservice valgte at indlede et samarbejde med mySupply om løsning af opgaven.

UDFORDRING

Dagrofa FoodService stod overfor at skulle etableres som en selvstændig fungerende koncern i Dagrofa-koncernen. Det betød bl.a., at eksisterende IT-løsninger, herunder afsendelse og modtagelse af elektroniske ordrer og fakturaer skulle tilpasses de nye forhold.

LØSNING

Der blev etableret en fælles løsning baseret på mySupplys VAX Integrator-platform. Løsningen blev konfigureret til at håndtere såvel EDIFACT som OIOUBL-dokumenter.

RESULTAT

mySupply har været til stor hjælp i vores drøftelser med kunder og leverandører om overgangen til det nye setup.

René Hornslev påpeger, at Dagrofra Foodservice nu har fået strømlinet deres forretningsprocesser og etableret en sammenhængende platform, som de kan optimere og videreudvikle på tværs af de forskellige koncernselskaber og ERP-systemer. Afslutningsvidst, påpeger Rene at, mySupply har med deres store ekspertise indenfor både EDIFACT og OIOUBL været en god samarbejdspartner.
De har givet gode råd og vejledning om mulige løsninger og har været i stand til at levere disse til vores fulde tilfredshed.

NYSGERRIG PÅ MERE

Udfyld felterne, så du snarest muligt kan komme i kontakt med vores professionelle medarbejdere