Få en nem og sikker løsning
Fra 1. kvartal 2022 skal alle offentlige myndigheder være klar til modtagelse af Digital Post i meddelelsesformatet MeMo. Private virksomheder, der også ønsker at modtage elektronisk post gennem Digital Post, skal også bruge meddelelsesformatet MeMo. Digitaliseringsstyrelsen har annonceret, at løsningen skal træde i kraft d. 21 marts 2022.
Læs mere om Digital PostModtagelse af digital post
Med et VAX 360 Digital Post Modtagersystem får I en løsning, der kan hente virksomhedens eller myndighedens meddelelser, der er i formatet MeMo. VAX 360 kan integreres til jeres øvrige fagsystemer, hvortil den digitale post kan sendes til. I den nuværende løsning kan beskeder videresendes til jeres virksomheds mailboks, men denne funktion forsvinder med lanceringen af den nye Digital Post-løsning. Et modtagersystem kan afhente jeres digitale post og videresende til jeres mailsystem. Vi tilbyder en løsning, som opfylder jeres behov.
Få mere viden om Digital Post
VAX 360 som jeres modtagersystem
Som offentlig myndighed kan VAX 360 oprettes som jeres modtagersystem. Det betyder, at alt elektroniske post vil blive indlæst og valideret i VAX 360, således de overholder den gældende standard. Oprettelsen sker i Digital Post Administrativ. Når meddelelserne er blevet indlæst og valideret, kan disse ses i VAX 360 – herunder også eventuelle fejl. På den måde har I altid overblik over modtagne meddelelser.
Offentlige myndigheder er selv ansvarlige for at hente og distribuere egen post. Det giver en betingelse for, at I har et Modtagersystem, hvor I kan hente, distribuere samt håndtere den digitale post. For mange virksomheder vil muligheden for en intern løsning til at hente og distribuere egen post være en fordel.
VAX 360 Digital Post giver stor fleksibilitet i forhold til, hvortil og hvordan de modtagne elektroniske meddelelser skal distribueres. På baggrund af tilgængelig metadata kan vi i samarbejde med jer bestemme hvilke meddelelser, der skal sendes til hvilke fagsystemer, om nogle meddelelser skal sendes til en e-mail eller noget helt andet.
Hvad skal jeres løsning leve op til?
Der er en række krav, som I kan leve op til. Vi kan hjælpe jer med at udforme jeres løsning.
- Skal pege hen på den nye Digital Post-løsning.
- Skal opgraderes til at kunne modtage post i det nye meddelelsesformat (MeMo) ved lanceringen.
- Et af modtagersystemerne skal kunne modtage 99,5 mb.
- Et af modtagersystemerne skal være et defaultsystem.
- Al post skal afhentes, og myndigheder skal opbevare posten i egne systemer.
- Der skal oprettes mindst ét kontaktpunkt, som afsenderen kan vælge, for hvert af de modtagersystemer, der skal afhente myndighedsrelateret post.
- Post sendt fra én myndighed til en anden myndighed uden angivelse af et kontaktpunkt, bliver opfattet som CVR-post og sendes til det system, der er angivet til at afhente virksomhedspost.
- Samme lovmæssige størrelsesbegrænsninger for at sende post som i dag.
Lad os hjælpe jer
mySupply har deltaget i udviklingen af MeMo-formatet for Digitaliseringsstyrelsen, og har således indgående kendskab hertil. Vi rådgiver gerne om udformningen af MeMo og med at identificere de områder i jeres forretning, hvor indsatsen omkring oprettelse af en digital postkasse og Digital Post med fordel kan øges og optimeres. Kontakt os i dag og hør mere om, hvad vi kan tilbyde netop din virksomhed.
mySupplys VAX 360 integration giver dig
- Integration mellem Digital Post og dine systemer.
- Strømlinet forretningsproces.
- Automatiserede og effektiviserede arbejdsgange.
- Overblik over dine dokumenter, forsendelser og modtagelser.
- Arkivering af dokumenter i eget IT-miljø.
- Adviseringer til og fra (konverterer, validerer, sender og modtager dine dokumenter).