Send Digital Post

Bliv klar til at sende digital post

Fra første kvartal 2022 påbegyndes en overgangsperiode på to år, hvor alle offentlige myndigheder fra november 2023 skal være klar til afsendelse af Digital Post i meddelelsesformatet MeMo. Det samme gælder for alle virksomheder, som ønsker at sende Digital Post. Med vores integrationsløsning til Digital Post kan I allerede nu være sikker på, at I kan sende meddelelser, som lever op til standarden. Med VAX 360 Digital Post øger I effektiviteten samtidig med, at sikkerheden er i top.

Læs mere om NgDP

Afsendelse af Digital Post

Med os som jeres IT-leverandør får I en løsning, der integrerer jeres virksomheds eller myndigheds afsendersystem med Næste Generations Digital Post. Det gælder både jer, der selv kan danne de krævede dokumentformater og jer, der får behov for hjælp hertil. Den nye Digital Post-løsning bruger formatet MeMo, som er en mere automatiseret håndtering af meddelelserne end tidligere. Derfor kan MeMo håndtere mange forskelligartede anvendelsesmuligheder.

Kan I selv danne det nye meddelelsesformatet?

Kan jeres fagsystemer danne MeMo-formatet, så kan VAX 360 modtage disse via jeres foretrukne kanal (sFTP, Webservice eller VAX Transfer). Når meddelelsen er blevet dannet, verificeres den i VAX 360 således, I er sikret, at meddelelsen overholder de rigtige specifikationer, inden afsendelse af Digital Post.

Skal vi lave jeres MeMo?

Kan jeres fagsystem ikke danne MeMo-formatet, kan vi hjælpe jer med konverteringen. Det, vi skal bruge for at lave konverteringen, er PDF’en, som skal sendes, og nogle få yderligere informationer om modtageren. Herefter sker konverteringen, således I står med en meddelelse i MeMo-formatet, der er klar til afsendelse.

Skal meddelelsen sendes til print?

Når meddelelsen er blevet konverteret til det rigtige format, er denne klar til at blive sendt digitalt til modtageren eller til en printoperatør. Hvis det er sidstnævnte, laver vi i VAX 360 opslag i Digital Post Kontaktregisteret for at undersøge, om modtageren er fritaget for Digital Post. Hvis det er tilfældet, verificeres modtageren. Herefter sendes den elektronisk post i stedet til den printleverandør, som I har en aftale med.

Jer som offentlig myndighed

Kommuner og kommunal ejede selskaber har mulighed for at have et afsendersystem, som sikrer afsendelse af Digital Post via Den Kommunale Serviceplatform. Hertil kan VAX 360 integreres til, som indeholder information om MeMo-formatet og den valgte printoperatør. Vi konverterer meddelelserne hertil, således I trygt kan sende meddelelser via Den Kommunale Serviceplatform.

I vil kunne få en kvittering fra Digital Post, når meddelelser går igennem, og hvis der opstår fejl. I kan ligeledes få en kvittering fra printoperatøren, hvis meddelelsen bliver sendt via den kanal. VAX 360 Digital Post er det eneste, som jeres myndighed skal have, for at kunne afsende, modtage og distribuere jeres meddelelserne. Dette sikrer en mere effektiv og sikker dokumenthåndtering.

Læs mere om Vax 360 Digital Post

Hvad skal jeres løsning leve op til?

  • Skal pege hen på den nye Digital Post-løsning.
  • Der er dog en overgangsperiode på to år, hvor man kan sende i nuværende formater.
  • Skal understøtte det nye meddelelsesformat (MeMo) senest to år efter lancering.
  • Skal bruge de nye snitflader for kontaktstrukturen.
  • Samme lovmæssige størrelsesbegrænsninger for at sende post som i dag.
Få mere viden om NgDP

Skal vi hjælpe jer?

mySupply har deltaget i udviklingen af MeMo-formatet for Digitaliseringsstyrelsen, og har således indgående kendskab hertil, og vi rådgiver gerne om udformningen af MeMo. Vi kan identificere de områder i jeres forretning, hvor indsatsen omkring postforsendelser og Digital Post med fordel kan øges og optimeres. Kontakt os i dag og hør mere om, hvad vi kan tilbyde netop din virksomhed.

mySupplys VAX 360 integration giver dig

  • Integration mellem Digital Post og dine systemer.
  • Strømlinet forretningsproces.
  • Automatiserede og effektiviserede arbejdsgange.
  • Overblik over dine dokumenter, forsendelser og modtagelser.
  • Arkivering af dokumenter i eget IT-miljø.
  • Adviseringer til og fra (konverterer, validerer, sender og modtager dine dokumenter).
Kontakt os

Jeg vil gerne ringes op

Ja tak, jeg vil gerne ringes op af en medarbejder fra mySupply. Udfyld felterne, og du vil blive ringet op snarest af en af vores dygtige medarbejdere.

    mySupply

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vi udsender jævnligt nyhedsbreve om tendenser og udviklinger inden for elektronisk fakturering og forretningsoptimering, produkter og løsninger samt fortællinger fra vores arbejde og seneste referencer.

    Udfyld formularen for at tilmelde dig vores nyhedsbrev.