VAX 360 Digital Post

Med VAX 360 Digital Post får I en løsning, der gør det nemt og sikkert at sende og modtage dokumenter til myndigheder, borgere og virksomheder. Med løsningen kan I spare tid, penge og ressourcer.

I 2022 introduceres en ny løsning til håndteringen af den offentlige digitale post i Danmark. Løsningen erstatter e-Boks, som indtil nu har været anvendt i det offentlige Danmarks kommunikation med borgere og virksomheder. mySupply har haft en betydelig rolle i udviklingen, og dermed er I sikret en bred og dyb ekspertise, når I samarbejder med os.

Videresender I digital post til firmaets mail?

Hvis I gør, skal I foretage et valg, da funktionen ikke understøttes i den nye digital post-løsning. Derfor vil I med den nye løsning ikke kunne få automatisk videresendelse af digital post til eget system. Hvis I gerne vil fortsætte med denne funktion, skal I have etableret et Afhentersystem, som afhenter jeres digital post, og videresender til firmaets mailsystem. Vi kan tilbyde jer en løsning, som opfylder jeres behov.

Nysgerrig på mere?

Jeg vil gerne ringes op af en medarbejder fra mySupply. Udfyld felterne og du vil blive ringet op snarest af en af vores dygtige medarbejdere.

    Erstat almindelig post med Digital Post

    Digital Post (NgDP) er Danmarks digitale postsystem mellem myndigheder og virksomheder eller borgere. Digital Post overgår fra e-Boks til en ny løsning, der er baseret på en mere åben platform, og som samtidig bliver tilgængelig for andre aktører end e-Boks og deres ejere. Det betyder, at der overordnet vil være to løsninger til digitale meddelelser; e-Boks for elektronisk post til og fra private virksomheder og Digital Post for elektronisk post til og fra offentlige virksomheder, herunder om der sendes dokumenter (Afsendersystem) og om der modtages dokumenter (Modtagersystem). mySupplys VAX 360 er løsningen for nem og sikker afsendelse og modtagelse af dokumenter for alle tre integrationsformer.

    Digital Post er obligatorisk for offentlige myndigheders modtagelse af Digital Post. Afsendelse af Digital Post bliver først obligatorisk fra 30. november 2023.

    Næste Generation Digital Post overblik

    Læs mere om VAX 360 Læs mere om Digital Post

    Er I klar til modtagelse af digital post?

    Et Digital Post Modtagersystem er integrationen mellem Digital Post og de offentlige myndigheders systemer. Alle myndigheder skal som minimum have et Modtagersystem tilkoblet, men kan have flere. Det anbefales, at I maksimalt har fem Modtagersystemer integreret, herunder fire systemer, der modtages af jer som myndighed, og et system, som modtages af jer som virksomhed.

    Kommuner og kommunal ejede selskaber har mulighed for at etablere et Modtagersystem for at modtage digital post via Den Kommunale Serviceplatform.

    Med VAX 360 Digital Post får I en løsning, som kan modtage digitale meddelelser fra Digital Post, og som kan integrere jeres virksomheds øvrige systemer f.eks. via e-mail. VAX 360 kan tilpasses til jeres forretningsprocesser.

    Modtagelse af digital post

    Nem og sikker afsendelse af digital post

    Når Digital Post lanceres, skal myndighederne pege hen på den nye digitale løsning, hvilket betyder, at meddelelserne skal sendes i MeMo-formatet. Dog er der indtil 30. november 2023 en overgangsperiode, hvor myndighederne kan sende posten i det nuværende DP1- og DP2-format, som automatisk bliver konverteret til MeMo af løsningen. Herefter skal Afsendersystemet være omlagt til det nye meddelelsesformat, så I kan sende sikker post.

    Kommuner og kommunal ejede selskaber har mulighed for at have et Afsendersystem, som kan sende digital post via Den Kommunale Serviceplatform.

    Med VAX 360 Digital Post får I en løsning, som integrerer jeres virksomheds Afsendersystem med Digital Post. Dette gælder både jer, som selv kan danne det nye meddelelsesformat, og jer, som har behov for hjælp. Løsningen verificerer det meddelelsesformat (MeMo), som skal sendes til Digital Post. VAX 360 Digital Post understøtter alle former for afsendersystemer.

    Afsendelse af Digital Post

    Book tid med en konsulent

    Skal vi sammen afdække jeres muligheder?
    Vil du have identificeret de områder i jeres forretning, hvor indsatsen omkring postforsendelser og Digital Post med fordel kan øges og optimeres? Vores konsulenter har en betydelig rolle i udviklingen af Digital Post, og derfor er I sikret en partner med stor viden.

      Jeg vil gerne ringes op

      Ja tak, jeg vil gerne ringes op af en medarbejder fra mySupply. Udfyld felterne, og du vil blive ringet op snarest af en af vores dygtige medarbejdere.

        mySupply

        Tilmeld dig vores nyhedsbrev

        Vi udsender jævnligt nyhedsbreve om tendenser og udviklinger inden for elektronisk fakturering og forretningsoptimering, produkter og løsninger samt fortællinger fra vores arbejde og seneste referencer.

        Udfyld formularen for at tilmelde dig vores nyhedsbrev.

          Se vores privatlivspolitik* for yderligere information.